Op 14 en 19 mei organiseert de Belastingdienst twee webinars voor kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus over de (gewijzigde) levering van opvanggegevens aan de Belastingdienst.
Webinars
De webinars vervangen de resterende informatiebijeenkomsten over dit onderwerp die in maart moesten worden afgelast in verband met de genomen kabinetsmaatregelen ten aanzien van het coronavirus.
De webinars zijn bedoeld voor alle kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus die nog nooit gegevens aan de Belastingdienst hebben geleverd of nog niet de nieuwe gegevensset aanleveren. Het webinar informeert je door middel van een live-uitzending via internet over de (gewijzigde manier van) aanleveren van opvanggegevens.
De Belastingdienst heeft eind 2019 een brief verstuurd aan alle kinderopvangorganisaties, waarin de invoering dan wel veranderingen in het leveren van gegevens is aangekondigd. Door deze wijzigingen kan de Belastingdienst de dienstverlening aan ouders verbeteren. Tijdens het webinar komt daarnaast de achtergrond van de wijzigingen aan bod, wat de gegevenslevering praktisch gaat inhouden en hoe de Belastingdienst ondersteuning kan bieden aan kinderopvangorganisaties op het moment dat er (op de nieuwe manier) gegevens worden aangeleverd. Er is ook de gelegenheid om vragen te stellen tijdens het webinar.
Wanneer & hoe?
Beide webinars geven dezelfde informatie en duren ongeveer een uur en zijn te volgen via computer, laptop, tablet of mobiele telefoon. Meld je hier vooraf aan voor één van de webinars.
Donderdagmiddag 14 mei 14:00
Aanmelden: https://channel.royalcast.com/webcast/belastingdienst/20200514_1/
Dinsdagavond 19 mei 20:00
Aanmelden: https://channel.royalcast.com/webcast/belastingdienst/20200519_1/
Meer informatie over de wijzigingen en de aanlevering van opvanggegevens.